Foto Galeri Haber Yaşam Kültür-Sanat Çevre Gezi Spor Doğa ve İnsan

Kapat

İşte genç kalmanın sırları

11 Haziran 2018, Pazartesi
Haber görseli
1
Diyetisyen Damla Demirtürk , sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmenin herkes için, özellikle de çocukluk döneminden itibaren çok önemli olduğunu belirterek genç ve sağlıklı kalmak için yapılması gerekenleri şöyle sıraladı: Günlük kalori alımına dikkat edilmeli, yağlı yiyecekler ve kızartmalar azaltılmalı, protein tüketimine özen gösterilmeli, güne kahvaltı ile başlanmalı.”
Haber görseli
2
Vehbi Koç Vakfı (VKV) Amerikan Hastanesi beslenme ve Diyet Bölümü’nden Demirtürk, “Günlük alınan kalori miktarı ve besin öğelerini çeşitlendirmek oldukça önemlidir. Gereğinden fazla kalori alındığı zaman fazla kalori vücutta yağ olarak birikir, şişmanlık meydana gelir. Öte yandan, günlük diyet karbonhidrat, protein ve yağ içeriği bakımından da dengeli olmalı, vitamin ve minerallerle su gereken miktarlarda tüketilmelidir. Çeşitli besin öğeleri dengeli olarak tüketilmediği zaman vitamin, mineral ve eser elementlerin eksikliği şeklinde bazı sağlık sorunları ortaya çıkabilir” dedi. Demirtürk, genç ve zinde kalmak için şunları anlattı: