A+ A-

Mobil reklam pastası 63 milyar avroya ulaştı

2015’te 39 milyar Avro’ya (52 milyar dolar) ulaşan Mobil Reklam Yatırımları, 2016’da yüzde 60.5 büyümeyle 63 milyar Avro’ya (83 milyar dolar) çıktı.
Yayınlanma tarihi: 17 Temmuz 2017 Pazartesi, 17:00

[Haber görseli]

IAB Avrupa, IAB ABD ve IHS Markit’in açıkladığı Global Mobil Reklam Yatırımları Raporu’na göre 2015’te 39 milyar Avro’ya (52 milyar dolar) ulaşan Mobil Reklam Yatırımları, 2016’da yüzde 60.5 büyümeyle 63 milyar Avro’ya (83 milyar dolar) çıktı.

Bu artışta mobil odaklı tüketici dünyası ve gelişen pazarlama teknolojileri etkili oldu. Açıklanan rapora göre mobil gösterim yüzde 64.3 oranındaki artışla en yüksek büyümeyi elde ederken, mobil arama reklam yatırımları yüzde 61.1’lik artışla ikinciliği aldı. Kullanıcıların, operatörlerin sunduğu mesajlaşma servislerinden aplikasyon bazlı mesajlaşma platformlarına kaymasıyla mesajlaşmadaki artış yüzde 11.2 oldu.

2016 yılında, mobil gösterim reklam yatırımları 34 milyar Avro (45 milyar Dolar) ile mobil reklam yatırımlarının yüzde 54’ünü oluştururken, mobil arama yatırımları 27 milyar Avro ile tüm mobil reklam yatırımlarından yüzde 42.8’lik pay aldı.

IAB Avrupa Üst Yöneticisi (CEO) Townsend Feehan, yatırımlarla ilgili şu yorumda bulundu: “Global Mobil Reklam Yatırımları mobil cihazların ön planda olduğu bir medya tüketim ve reklamcılık döneminde olduğumuzu doğruluyor. Mobilin; ajansların, reklamverenlerin ve yayıncıların müşteri yolculuğunu anlayabilmelerindeki rolü giderek artıyor” dedi.

Her gün bir Cumhuriyet gazetesi alın, aldırın…
Comment disclaimer