Kapat
A+ A-

Otoda alman freni

Yan sanayide durgunluk söz konusu. TAYSAD Başkanı Alper Kanca, 6-7 Alman şirketinin Türkiye’den parça tedarikini durdurduğunu ya da azalttığını söyledi.
Yayınlanma tarihi: 24 Nisan 2018 Salı, 23:12

Türkiye-Almanya ilişkilerindeki zaman zaman şiddetlenen gerilim, bazı Alman otomotiv şirketlerinin Türkiye kararına yansıdı. Alman şirketlerin yönetim kurullarınca Türkiye’ye dönük herhangi bir karar alınmamasına rağmen, bazı şirketlerin orta düzey yöneticileri Türkiye’den parça tedariğini durdurdu ya da siparişini azalttı. Geçen günlerde dünyanın en büyük fren sistemi firmalarından Alman Knorr-Bremse’den bir yetkilinin bir Türk tedarikçiye, Türkiye’den tüm tedariği kestiklerini söylemesi tepkiye neden olmuştu. Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, dün düzenlediği basın toplantısı sonrasında soruları yanıtladı. Alman şirketlerinde yaklaşık iki senedir benzer bir tutumun söz konusu olduğunu kaydeden Kanca, “Alman şirketlerinin yönetim kadrosunun almış olduğu bir karar değil ama üst düzey yöneticilerinin şahsi kararlarıyla bazı Türk firmalarına karşı olumsuz tavır sergilediği duyuluyordu. Geçen hafta ortaya çıkan bir örnekte görüldü ki büyük bir Alman uluslararası otomotiv şirketinin satın almacısı Türkiye’deki bir tedarikçiden politik sebepler dolayısıyla mal alamayacağını söylüyordu ki sonrasında bu firmanın yönetim kurulu başkanı özür diledi ve tavrın şirketi temsil etmediğini söyledi. Ama açık söylemek gerekirse özellikle Alman şirketlerinde özellikle orta sınıf yöneticilerinde böyle bir tavır var” diye konuştu.

Onlar daha çok satıyor

Alman şirketlerin Türkiye’deki siparişlerinin adedini azaltmak, görüşmesi süren bir siparişin neticelenmesini geciktirmek ya da teklif vermemek gibi çok değişik uygulamalara gittiklerini bildiren Kanca, 6-7 Alman şirketinde Türkiye’ye dönük benzer uygulamaların söz konusu olduğunu söyledi. Kanca, Türkiye ile Almanya arasındaki ticarete bakıldığında Almanlar’ın Türkiye’ye bize daha fazla mal sattığını dile getirerek, “Aslında onların daha fazla sattığı, kazandığı bir piyasadan bahsediyoruz. Otomotiv sektöründe Almanlar Türkiye’ye 2 milyar Avro civarında fazla mal satıyorlar yani bizim onlara sattığımızın 2 katı kadar mal satıyorlar” dedi.

Dalgalanma yoruyor

Alman hükümetinin de böyle bir yaklaşımdan rahatsız olduğu görüşünü savunan Kanca, “Bazı kişilerin bu şekilde yaklaşım gösterip ihracat imkanlarını daraltıp Alman şirketlerin itibarlarını zedelemeleri Almanya’ya daha fazla zarar verecektir. Biz dernek olarak bu konunun takipçisiyiz” diye konuştu. Ayrıca Kanca, kurun yükselmesinin değil, kurda sürekli dalgalanmaların sektörü yorduğunu söyledi. “İşimiz daha çok ihracatla. O yüzden kurdan çok fazla etkilenmeyen mutlu bir azınlığız” diyen Kanca, “Ancak rahatsız ediyor mu, ediyor. Odaklanmamız gereken nitelikli çalışan ve otomasyon sorunumuz varken, kura odaklanıyoruz” diye konuştu.

Her gün bir Cumhuriyet gazetesi alın, aldırın…
Comment disclaimer