Kapat
A+ A-

Türkiye yine Cannes'a karıştı

.
Yayınlanma tarihi: 17 Mayıs 2018 Perşembe, 17:35

[Haber görseli]Nuri Bilge Ceylan'ın Altın Palmiye için yarışan "Ahlat Ağacı"nın gösterimi için artık saatleri saymakla meşgulüz. Ödül töreninden bir gün önce, cuma akşamı (bugün?) seyirciyle buluşacak olan film ana yarışmada öne çıkarken yan bölümler de Türkiye'den sinemacılar Cannes'da yetenek ile parayı buluşturan etkinlerde yer buluyor. “Köprüdekiler”, “Hayatboyu” ve “Ansızın” adlı filmleriyle övgüler alan ve Berlin Film Festivali'nde yarışmayı başaran genç yönetmen Aslı Özge yeni filmi "Katra Kutu/Black Box"la Cinéfondation'un yeni yetenekleri dünyanın önemli yapımcı ve dağıtımcılarıyla buuşturan 'Atölye' programına seçildiğinden toplantıdan toplantıya koşuyor. “Kara Kutu”un Türkiye ayağındaki yapımcılarından Nadir Öperli ise ayrıca yan bölümlerden “Belirli Bir Bakış”ta yer alan ve Arap Baharı'yla başlayan ama iç savaşa süreklenen Suriye'de yaşanan açmazları, gitmek ve kalmak arasında bocalayan genç bir kızın kırılgan hissiyatı üzerinden anlatan “Mon Fabric Prefere” adlı filminin de yapımcıları arasında.

Gitmek mi zor kalmak mı?

 İlk filmi “Hedi” ile yer aldığı Berlin'deki Altın Ayı yarışında en iyi ilk film ödülünü alan yetenekli Tunuslu genç yönetmen Mohamed Ben Attia, ikinci filmi “Dear Son/Weldi” ile bu kez lise bitirme sınavlarına hazırlanan oğulları ortadan kaybolan ortayaşlı bir çiftin yaşadığı travmayı son derece minimal bir yaklaşımla anlatıyor. Cannes'ın yan bölümlerinden Eleştirmenlerin Haftası”nda gösterilen filmin yapımcıları arasında Türkiye'den Çiğdem Mater de burada, Cannes'da yeni projeler için ayrıca görüşmeler yapıyor. Birleşmiş Milletler'in araştırmasına göre radikalleşerek İslami terör örgütlerine katılan gençlerin sayısının en yüksek olduğu Tunus'tan gelen bu film, babanın oğlunu aramak üzere Suriye'ye yola düşüşüyle gidenin değil de geride kalanların trajedisini fazlasıyla alçak perdeden ama finalinde gerçekten yürek burkan bir incelikte anlatmasıyla öne çıkıyor. Cannes'da sadece sinemacılarımız değil festivalcilerimiz de var. İstanbul Film Festivali direktörü direktörü Kerem Ayan, yardımcısı Bulgu Öztürk, Yusuf Pinhas ve Nuray Muştu da ekip olarak yeni filmler için burada, Cannes'dan seyircimize ulaşacak müjdeler ise yakında. Festivalin ülkemizdeki yetenekleri dünya fırsatlarıyla tanıştıran Köprüde Buluşmalar organizasyonunun yöneticisi Gülin Üstün de toplantıdan toplantıya koşanlar arasında. Sanat sinemasını tüm yıl boyunca seyirciye ulaştıran Başka Sinema'dan Azize Tan ve Cenan Tüzel ise toplantıların yanısıra tabi ki keşif filmler peşinde.

Her gün bir Cumhuriyet gazetesi alın, aldırın…
Comment disclaimer

Cumhuriyet Arşivi Gazete Kupürlerinde:

Nuri Bilge Ceylan